STARY SĄCZ

BIENNALE VIA CARPATIA. Salon młodej sztuki Nowej Europy

Nazwa VIA CARPATIA definiuje zasięg geograficzny biennale, ograniczony do kilkudziesięciu europejskich regionów położonych wzdłuż realnej i metaforycznej drogi biegnącej od Kłajpedy nad Bałtykiem po Saloniki nad Morzem Egejskim. W strefie jej społecznego i gospodarczego oddziaływania znajdują się obszary zlokalizowane w następujących krajach: Łotwa, Litwa, Ukraina, Polska, Słowacja, Węgry, Rumunia, Serbia, Kosowo, Bułgaria, Północna Macedonia i Grecja.
W warstwie metaforycznej rejon VIA CARPATIA to także utopia, tęsknota za lepszym światem bez barier i granic, to brak ograniczeń w samorealizacji i próba budowy nowego porządku na równorzędnych zasadach. Pracujemy, aby Biennale stało się salonem artystycznym tej części Europy poprzez prezentację różnorodnych tendencji i poszukiwań zarówno w zakresie formy jak i treści. W ramach Biennale chcemy stworzyć przestrzeń przyjazną dla publiczności, w której odbywać się będzie dialog i wymiana doświadczeń artystów ze wskazanego obszaru. Zależy nam na zapewnieniu dużej widzialności twórców młodego pokolenia, niezależnie od ich narodowości i przynależności do środowisk i grup artystycznych oraz preferowanych estetyk. Bardzo tego potrzeba młodym artystom (dlatego zdecydowaliśmy się na limit wieku – 45 lat), dla których projekt stanowił będzie znakomitą platformę promocyjną, poznawczą i inkluzywną.
Termin nadsyłania zgłoszeń (elektronicznie) : 01 sierpnia – 30 września 2023.
Projekt uzyskał dofinansowanie Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Aktualności

47. Festiwal Omnia Beneficia – Panopticum

Panopticum, od greckiego „pan” (wszystko) i „optikon” (widzialne), pierwotnie oznaczało miejsce pozwalające ogarnąć wszystko wzrokiem. W kulturze nowożytnej przyjęło jednak znaczenie bliższe kunstkamerze – kolekcji

1679.org starosądeckie wieczory organowe 

Repertuar: utwory z Tabulatury Jana z Lublina (ok. 1537-48)Tabulatura Jana z Lublina, powstała w Krakowie i Kraśniku, jest najobszerniejszym europejskim rękopisem muzyki organowej z pierwszej

Przejdź do treści